Stick RPG Complete - Kolejna seria blogowa z "flashówkowej" klasyki
Link do gry: Stick RPG Complete.
Gra została opublikowana w roku 2003, a następnie była najprawdopodobniej aktualizowana w latach 2003-2005. Przynajmniej biorąc pod uwagę roczny zakres dat w stopce gry, który znajduje się w menu głównym. Jest to jedna z tych gier, które zapadły mi w pamięci nawet po nie graniu w nią przez lata. Kilka miesięcy temu (~Czerwiec 2020) rozpocząłem serię z tego tytułu na moim kanale Youtube. Gra jednak nie przyjęła się zbyt dobrze. Wcześniej zrobiłem z niej jeszcze kilka materiałów, ale do teraz, przynajmniej z chwilą kiedy piszę ten artykuł nadal nie cieszy się ona zbytnim zainteresowaniem wśród moich subskrybentów i nie tylko.
Dawniej, a dokładniej w latach 2003-2010 wydaje mi się, że był to największy skok popularności tej gry. Obecnie jak widać tytuł ten jest pomijany, nawet w miejscu, który jest związany z takimi flashowymi klasykami (mam na myśli mój kanał). Jednak na większą skalę nie jest to dość właściwy wniosek z uwagi na i tak niszowy charakter mojego kanału. Możliwe, że na blogu ten RPG będzie cieszył się większym zainteresowaniem.
Do wyboru są cztery tryby gry: Krótki, trwający 15 dni, średni - 40 dni, długi - 100 dni oraz nielimitowany. Poziom trudności jest właściwie ten sam, ale każdy z trybów jak widać różni się limitowanym/nielimitowanym czasem. Pierwsze trzy tryby są dobre dla ewentualnie speedrunnerów oraz osób, które chcą pobić jakieś inne rekordy w limitowanym czasie. Przekraczanie dni jest związane z wirtualnym czasem gry, który zostaje przyznawany za dokonywanie jakiś aktywności (jedzenie, pracę, naukę, etc.). Jeśli tarcza zegara będzie w całości, bądź niemal w całości wypełniona, wówczas należy iść spać, a to spowoduje, że gra naliczy kolejny dzień oraz zresetuje zapełnione pole na tarczy zegara.
Wybieram tryb “Unlimited” (nielimitowany). Nick “Ynfi”, tak jak oficjalnie przedstawiam się na blogu. Jest to jednak jeden z moich pseudonimów w sieci, nie jedyny. Właściwie “Ynfi” powstał głównie na potrzeby tego bloga.
Przy tym screenie jeszcze się chwilę zatrzymam. Warto zwrócić uwagę na rozdanie punktów do statystyk na sam start. Moim zdaniem najlepszym wyborem jest przyznanie wszystkiego w inteligencję, ponieważ dzięki temu łatwiej będzie zacząć prace, które wymagają więcej punktów inteligencji i są w dodatku zdecydowanie lepiej płatne od pozostałych. Przynajmniej jeśli chodzi o etat, później można zyskać zdecydowanie więcej wirtualnych pieniędzy w grze poprzez inne aktywności, ale o tym najpewniej później.
Tak prezentuje się początek gry, po stworzeniu postaci.
Słów kilka na temat statystyk postaci. Charm (urok) przyda się w dalszym rozwoju, jednak na start najważniejsza jest inteligencja (intelligence). Strength (siła) dobra jest na potyczki w barze, ale tak naprawdę chyba najważniejsze jest późniejsze awansowanie tego parametru do kolejnych wymagań w dalszej karierze, podobnie jak z urokiem. Karma jak sama nazwa mówi jest właściwością, która określa nasze “dobro” i “zło”. Maksymalnie wynosi 100 i w zależności od tego parametru głowa sticka zmienia kolor.
Kolejnym bardzo dobrym krokiem jest zdobycie deskorolki. W tym celu należy udać się do sklepu, zakupić papierosy i dać je temu stickmanowi, który znajduje się na poniższym screenie. Następnie jeśli wszystko przebiegnie poprawnie, pod klawiszem shift będziemy mieli do dyspozycji deskorolkę. To zdecydowanie przyspiesza poruszanie się naszej postaci.
Teraz trochę bardziej żmudny etap, którego nie będę opisał z bardzo dużą dokładnością. Czyniąc historię krótką:
Screen poniżej to miejsce, w którym można zdobywać dalsze punkty inteligencji.
W tym miejscu można rozpocząć karierę w jak ja to nazywam “korpo”, w którym to korpo w zależności od poziomu inteligencji będziemy dostawać coraz lepiej płatną pracę.
W sklepie, który pokazywałem wcześniej można zakupić tabletki kofeinowe, które pozwalają na wykorzystanie większej ilości czasu w ciągu tego samego dnia.
Tutaj można się po prostu zdrzemnąć, odbierać wiadomości z mini fabułą oraz wykonywać zapis gry.
Maksymalna pozycja w “korpo” to CEO. Po maksymalizacji profesji w tej lokacji można zacząć gromadzić zarobione pieniądze w banku, który znajduje się obok budynku korporacji.
"Deposit" - wpłacanie
"Withdraw" - wypłacanie
Zbierane pieniądze w banku mogą być zdobywane coraz szybciej, ponieważ rośnie procentowo cała suma zdeponowanych pieniędzy, które zaczną rosnąć nie tylko przez wykonywanie kolejnych wpłat, ale również przez wzrost tego, co już zostało zgromadzone.
Stick RPG Complete przechodziłem już wiele razy, a więc wiem, że kolejnym bardzo dobrym (w mojej opinii) pomysłem na właściwe dalsze przechodzenie gry jest zgromadzenie ~$ 1 000 000 do ~$ 2 000 000, a następnie zakupienie najlepszej nieruchomości (zamku). Zamek kosztuje $ 500 000. Dlaczego zatem najlepiej jest zgromadzić nawet do $ 2 000 000? Ponieważ dobrze jest mieć odłożone nadal dość dużo pieniędzy, gdyż nawet po zakupie Zamku, możliwe, że bardzo szybko będzie można powrócić do ilości pieniędzy sprzed zakupu i gromadzić je dalej. Jeśli zbyt szybko zakupimy Zamek, wówczas znowu znacznie spowolni się proces generowania pieniędzy w banku.
Od mniej więcej 200. dnia zacząłem używać proste macro do przesypiania kolejnych dni, tak aby jak najszybciej zgromadzić więcej pieniędzy w banku.
Po dojściu do ponad 500'ego dnia postanowiłem w końcu zakupić zamek, a następnie wszystkie meble.
Wykupienie wszystkich mebli pozwala na wzrost punktów statystyk właściwie poprzez samo spanie.
Statystyki po przekroczeniu 1000. Dni. Warto zaznaczyć, że rozbudowa punktów statystyk głównie pochodzi ze spania. Przy większym wykorzystaniu wirtualnych dni, można mieć tego samego dnia bez problemu najpewniej maksymalne statystyki, czyli po 999 punktów na każdy podstawowy parametr.
Przy bardziej rozbudowanych statystykach oraz posiadaniu "przy sobie", "w portfelu" $ 200 000 oraz mieszkaniu w zamku, można rozpocząć kampanię prezydencką. Wystarczy odebrać kolejne wiadomości i wybrać najdroższą kampanię.
Co zmienia bycie prezydentem w grze Stick RPG Complete? Tytuł “President of Sticks” w informacjach o postaci oraz za każdy kolejny dzień otrzymuje się do portfela +$ 5 000.
Autor: Ynfi (Danys)
Data publikacji: 22.11.2020.
Rozpoczęcie gry: 07.08.2020.