Danko Mod / DankoMod: Lista zmian, opis projektu, wykorzystane zasoby i inne informacje
DankoMod - lista zmian (changelog)
Wersja 1.0.0 (~10-16.04.2024).
- Funkcja: LuaActionDankoModIncreaseExperienceAndLvl (actions):
> Dla zakresu poziomu od 1 do 100 000 zwiększany jest poziom o +1.
> Punkty doświadczenia są zwiększane zawsze o x1,1 (+10%).
> Jeśli punkty doświadczenia przekroczą wartość 999999999, wówczas dochodzi do kontrolowanej utraty precyzji i większość wartości jest konwertowane na bignumowy wykładnik potęgowy (przykładowa notacja: 1 000e3 oznacza 1 000 000).
> Dodane separatory ze spacją co trzy cyfry (przykładowo: 1000 -> 1 000).
Wersja 1.1.0 | 18-19.04.2024 | Modyfikacja: Danko.
- Nowe wartości: mastery_exp (aktualna wartość mistrzowskich punktów doświadczenia), mastery_exp_req (wymagana wartość mistrzowskich punktów doświadczenia do kolejnego poziomu mistrzowskiego) i MasteryLevel (poziom mistrzowski).
- Zmiany w funkcji: LuaActionDankoModIncreaseExperienceAndLvl (actions):
> Po osiągnięciu 100 000 poziomu, gracz zdobywa doświadczenie mistrzowskie, które pozwala awansować na poziomy mistrzowskie. Wymagania na poziom mistrzowski realizuje się poprzez następujący wzór: (wymagane doświadczenie mistrzowskie) * 10 * (poziom mistrzowski). Wyjątkowo jedynie pierwszy poziom mistrzowski zdobywa się jednocześnie po osiągnięciu maksymalnego poziomu (wówczas standardowy poziom osiąga tzw. soft limit). Podstawowy exp dalej jest zwiększany według dotychczasowych reguł.
> Separatory cyfr zostały zmienione ze spacji na kropki (np. 1.000).
Wersja 1.2.0 | 20.04.2024
- Nowa wartość postaci: ShieldPoints (aktualne punkty osłony / aktualny status ów punktów).
- Nowa wartość postaci: ShieldPointsMax (maksymalna możliwa ilość posiadanych punktów osłony).
- Skrót: SP (ShieldPoints).
- Nowa funkcja LuaActionDankoModIncreaseHealth (actions):
> HP (Health Points - punkty zdrowia) są zwiększane o +15 jeśli poziom mistrzowski wynosi 0 oraz łączna ilość punktów zdrowia wynosi mniej niż 2 000 000 000.
> Jeśli HP jest większe lub równe 2 000 000 000, wówczas jest wyrównane ponownie do maksymalnej wartości 2 000 000 000 i zostaje zwiększona nowa wartość maksymalnych punktów osłony (ShieldPointsMax), natomiast wartość aktualną (ShieldPoints) będzie można zwiększyć do maksymalnej wartośći ShieldPointsMax poprzez regenerację przedmiotami, które są planowane w przyszłości.
> Dodatkowym warunkiem jest poziom mistrzowski. Jeśli jego wartość jest większa niż 0, wówczas przyznawane są punkty HP lub osłony na podstawie wzoru: +HP = 15 * (poziom mistrzowski). Przykładowo gracz z 10 poziomem mistrzowskim będzie otrzymywać po każdym użyciu przedmiotu bazującym na tej funkcji: 150 HP lub SP (ShieldPoints), ponieważ: 15 * 10 = 150.
Wersja 1.3.0 | 21.04.2024
- Zmiana funkcji (player): checkActiveHealthAndConvFromBN -> checkHealthAndConvActiveShield
- Funkcja checkHealthAndConvActiveShield (player):
> Jeśli aktualne HP jest mniejsze niż 1 000 000, a maksymalne wynosi powyżej 3 000 000 oraz aktualny stan osłony wynosi minimum 1 000 000, wówczas dochodzi do automatycznego transferu aktywnej osłony do aktywnego HP. Każdy możliwy transfer wynosi 1 000 000 punktów osłony do HP w stosunku 1:1.
Wersja 1.4.0 | 03.05.2024
- Nowa wartość postaci: mastery_exp_total (łączna ilość zdobytych punktów doświadczenia mistrzowskiego).
- Zmiany w funkcji: LuaActionDankoModIncreaseExperienceAndLvl (actions):
> Poprawiono limit int32 doświadczenia mistrzowskiego (przepisano obliczenia na "bignum" GMP). Wcześniejszy limit pozwalał na osiągnięcie bez błędów w obliczeniach maksymalnie ~214 748 364 poziomu mistrzowskiego (2147483647 / 10), przy czym z błędami mógłby ów limit być większy (po przekroczeniu 2147483647 wymaganego doświadczenia mistrzowskiego, dochodziłoby do jego przepełnienia dla wyższych wartości poziomu mistrzowskiego niż 2147483647, który już wcześniej był bignumem, a nie integerem). Obecnie potencjalny limit dla standardowej rozgrywki nie będzie praktycznie możliwy do osiągnięcia, aczkolwiek już wcześniejszy wydawał się być wystarczający. Jednak z uwagi na możliwe alternatywne tempa rozgrywki z innymi światami bezpieczniej było ten limit już teraz poprawić.
> Dodano sumowanie zdobytych punktów doświadczenia mistrzowskiego. Wartość ta wyświetla w logach chatu oraz dodatkowo przy każdym lvl master upie w dolnej części ekranu gry.
- Zmiana nomenklatury punktów doświadczenia: Punkty doświadczenia są opisywane w grze jako doświadczenie tymczasowe / punkty doświadczenia tymczasowego.
- Nowy NPC: Mastery Helper: Przy spełnieniu odpowiednich wymagań pozwala na przekonwertowanie ~90% wykładnika expa tymczasowego na exp mistrzowski. Pozostały exp jest mnożony z utratą precyzji przez exp łączny (exp).
- Nowa wartość postaci: exp_total_part_one.
- Nowa wartość postaci: exp_total_wykladnik.
Wersja 1.5.0 | 04.05.2024
- Dodano nowy przedmiot: Danko Mod Test Item (ID: 5107) [przedmiot testowy].
- Dodano nową funkcję: doDankoModIncreaseFastExp (actions). Działa podobnie do LuaActionDankoModIncreaseExperienceAndLvl, lecz pozwala na mnożniki expa powyżej 100%, gdzie pierwotna funkcja ma ów mnożnik ustawiony jedynie na ~+10%.
Wersja 1.6.0 | 05.05.2024
- Dodano nową funkcję (actions): LuaActionDankoModShieldRegeneration (doDankoModShieldRegeneration):
> Regeneracja punktów osłony (ShieldPoints), które mogą być zregenerowane do maksymalnej ilości punktów osłony (ShieldPointsMax).
- Nowy przedmiot: Health Potion (ID: 5108). Funkcja: Regeneracja HP. | 11.05.2024
- Nowy przedmiot: Large Health Potion (ID: 5109). Funkcja: Regeneracja HP. | 11.05.2024
- Nowy przedmiot: Mana Potion (ID: 5110). Funkcja: Regeneracja MP. | 11.05.2024
- Nowy przedmiot: Large Mana Potion (ID: 5111). Funkcja: Regeneracja MP. | 11.05.2024
- Nowy przedmiot: Shield Potion (ID: 5112). Funkcja: Regeneracja SP. | 11.05.2024
- Nowy przedmiot: Large Shield Potion (ID: 5113). Funkcja: Regeneracja SP. | 11.05.2024
- Nowy przedmiot: Ultimate Potion v1 (ID: 5114). Funkcja: Regeneracja HP, MP, SP i inne funkcjonalności. | 11.05.2024
- Nowy przedmiot: Ultimate Potion v2 (ID: 5115). Funkcja: Regeneracja HP, MP, SP i inne funkcjonalności. | 11.05.2024
- Zmiana przedmiotu Power Potion (ID: 5091): Zaktualizowano wygląd oraz zaktualizowano funkcjonalność. | 11.05.2024
- Usunięto funkcjonalność jednego z testowych przedmiotów (ID: 2328). | 11.05.2024
- Zaktualizowano wyświetlanie właściwej wersji silnika. | 11.05.2024
- Dodano moby: [L1] Mob, [L2] Mob, [L3] Mob, [L4] Mob, [L5] Mob, [L6] Mob | 17.05.2024 (Danko)
- Dodano moby: Zmieniono potwory występujące na przedmieściach głównego miasta. | 17.05.2024 (Danko)
- Czary: utevo lux, utevo gran lux, exori static test, waste oraz mega waste, utani hur, utani gran hur zostały odblokowane dla braku profesji ("voc 0"). | 17.05.2024 (Danko)
- Poprawiono loot z mobów: [L5] Mob, [L6] Mob. | 17.05.2024 (Danko)
Wersja 1.7.0 | 18.05.2024
- Usunięto funkcję: luaActionAddRedPotionNumberBigNum.
- Usunięto funkcję: luaActionAddBluePotionNumberBigNum.
- Usunięto funkcję: luaActionAddPowerPotionNumberBigNum.
- Usunięto funkcję: luaActionAddPowerPlusPotionNumberBigNum.
- Usunięto funkcję: luaActionAddOrangePotionNumberBigNum.
- Usunięto funkcję: luaActionAddMulPotionBigNum.
- Usunięto funkcję: luaActionAddPPv2BigNum.
- Usunięto funkcję: luaActionAddPPv3BigNum.
- Usunięto funkcję: luaActionAddPPv4BigNum.
- Usunięto funkcję: luaActionAddPPv5BigNum.
- Dodano funkcję: luaActionAddNumberOfPowerPotion.
- Dodano funkcję: luaActionAddNumberOfHealthPotion.
- Dodano funkcję: luaActionAddNumberOfLargeHealthPotion.
- Dodano funkcję: luaActionAddNumberOfManaPotion.
- Dodano funkcję: luaActionAddNumberOfLargeManaPotion.
- Dodano funkcję: luaActionAddNumberOfShieldPotion.
- Dodano funkcję: luaActionAddNumberOfLargeShieldPotion.
- Dodano funkcję: luaActionAddNumberOfUltimatePotionv1.
- Dodano funkcję: luaActionAddNumberOfUltimatePotionv2.
- Dodano wartość przypisaną do postaci (bignum): AmountOfPowerPotion.
- Dodano wartość przypisaną do postaci (bignum): AmountOfHealthPotion.
- Dodano wartość przypisaną do postaci (bignum): AmountOfLargeHealthPotion.
- Dodano wartość przypisaną do postaci (bignum): AmountOfManaPotion.
- Dodano wartość przypisaną do postaci (bignum): AmountOfLargeManaPotion.
- Dodano wartość przypisaną do postaci (bignum): AmountOfShieldPotion.
- Dodano wartość przypisaną do postaci (bignum): AmountOfLargeShieldPotion.
- Dodano wartość przypisaną do postaci (bignum): AmountOfUltimatePotionv1.
- Dodano wartość przypisaną do postaci (bignum): AmountOfUltimatePotionv2.
- Dodano zliczanie ilości użytych mikstur: Health Potion, Large Health Potion, Mana Potion, Large Mana Potion, Shield Potion, Large Shield Potion, Ultimate Potion v1 oraz Ultimate Potion v2.
- Dodano moba: [L7]. | 19.05.2024 (Danko)
- Mob [L7] występuje na peryferiach głównego miasta. | 19.05.2024 (Danko)
Wersja 1.8.0 | 20.05.2024
- Dodano zliczanie łącznie użytej many:
> Nowa wartość przypisana do postaci: TotalManaSpent.
> Modyfikacja funkcji odpowiedzialnej za magic level up (mlvl).
- Modyfikacja parametru funkcji getReqMana: Zwiększono wymagania użytej many potrzebnej do mlvl up dla no-voc (voc 0).
- Modyfikacja NPC Seller: Sprzedaje: różne kolory plecaków, wędkę, Health Potion, Mana Potion, Large Health Potion, Large Mana Potion, Shield Potion. Opcje dialogowe: [lista przedmiotow] [backpack] [brown] [yellow] [red] [blue] [pink] [gray] [gold] [jungle] [standard health potion] [large health potion] [standard mana potion] [large mana potion] [shield potion] [wedka] [aol].
- Ceny NPC Seller:
> Health Potion, Mana Potion: 1.000.000 monet za 100 sztuk.
> Large Health Potion, Large Mana Potion: 10.000.000 monet za 100 sztuk.
> Shield Potion: 10.000.000 monet za 100 sztuk.
> Plecaki, wędka, aol: 10.000 monet za sztukę.
- Kolejna modyfikacja NPC Seller: Jedyna forma płatności to monety przypisane jako wartość postaci, a więc NPC nie akceptuje waluty dawnego rodzaju.
Dodano nowe klejnoty, które po użyciu automatycznie zwiększają ilość monet przypisanych do postaci: | 30.05.2024
- ID: 5116 - Klejnot v1. Monety: +1.000.
- ID: 5117 - Klejnot v2. Monety: +5.000.
- ID: 5118 - Klejnot v3. Monety: +10.000.
- ID: 5119 - Klejnot v4. Monety: +100.000.
- ID: 5120 - Klejnot v5. Monety: +500.000.
- ID: 5121 - Klejnot v6. Monety: +1.500.000.
- ID: 5122 - Klejnot v7. Monety: +5.000.000.
- ID: 5123 - Klejnot v8. Monety: +10.000.000.
- ID: 5104 - Klejnot v9 (zmieniono nazwę oraz ilość przyznawanych monet dawnego przedmiotu o nazwie Magic Crystal). Monety: +50.000.000.
- ID: 5124 - Klejnot v10. Monety: +100.000.000.
Wersja 1.9.0 | 06.06.2024
- Dodano zliczanie poszczególnych użytych klejnotów:
> Nowe wartości postaci: AmountOfGemv1, AmountOfGemv2, AmountOfGemv3, AmountOfGemv4, AmountOfGemv5, AmountOfGemv6, AmountOfGemv7, AmountOfGemv8, AmountOfGemv9 i AmountOfGemv10.
> Nowe funkcje (actions): luaActionAddNumberOfGemv1 (doAddNumberOfGemv1), luaActionAddNumberOfGemv2 (doAddNumberOfGemv2), luaActionAddNumberOfGemv3 (doAddNumberOfGemv3), luaActionAddNumberOfGemv4 (doAddNumberOfGemv4), luaActionAddNumberOfGemv5 (doAddNumberOfGemv5), luaActionAddNumberOfGemv6 (doAddNumberOfGemv6), luaActionAddNumberOfGemv7 (doAddNumberOfGemv7), luaActionAddNumberOfGemv8 (doAddNumberOfGemv8), luaActionAddNumberOfGemv9 (doAddNumberOfGemv9) oraz luaActionAddNumberOfGemv10 (doAddNumberOfGemv10).
> W/w funkcje zostały zaimplementowane do sumowania ilości poszczególnych użytych klejnotów.
DankoMod 1.10 / 1.10.0 | 10-13.02.2025
- Zmiany w funkcji: LuaActionDankoModIncreaseExperienceAndLvl:
> Nowa wartość bazowa funkcji: ExperienceBigNum.
> Otrzymywanie doświadczenia (ExperienceBigNum, ExperienceTempBigNum) jest obliczane wzorem: Mnożnik serwerowy (ułatwiający - ulatwienie x1) * Mnożnik podstawowy * Mnożnik tymczasowy.
> Wymagania dotyczące awansu na kolejny poziom są obliczane wzorem: Poziom postaci * Mnożnik serwerowy (utrudniający - utrudnienie x1) * losowa wartość z zakresu od 100 do 150.
> Każdy lvl up oraz aktualizacja stanu punktów doświadczenia jest odpowiednio wyświetlana poprzez fioletowe logi w grze. Logi zawierają informację o aktualnym doświadczeniu na danym poziomie, łącznym wymaganym doświadczeniu na danym poziomie, statusie procentowym z ograniczoną precyzją do kolejnego poziomu (ograniczona precyzja z uwagi na wartości bignumowe), zdobytym doświadczeniu jednorazowo oraz informacja o łącznie zdobytym doświadczeniu.
- Nowe zmienne bignumowe przypisane do postaci: LevelBigNum, ExperienceBigNum, ExperienceTempBigNum, ExperienceArchivalBigNum, ReqExperienceBigNum, ReqStaticExperienceBigNum, MnoznikPodstawowy, MnoznikTymczasowy.
DankoMod 1.12 | 13.02.2025
- Zmiany w funkcji: LuaActionDankoModIncreaseExperienceAndLvl:
> Usunięto nieaktualne wyświetlanie wymagań poziomu. | 13.02.2025
> Limit int-owego poziomu został zmieniony z 2147483647 na 65535. Jest to tylko zmiana kosmetyczna dotycząca wyświetlania poziomu w interfejsie klienta gry. Zmiana ta nie wpływa na samą mechanikę awansów levelowych, które są oparte o inne wartości bignumowe. | 13.02.2025 | 13.02.2025
> Usunięto wyświetlanie dodatkowej informacji dotyczącej wymaganego expa na kolejny poziom, ponieważ informacja ta jest już wyświetlana w inny sposób oraz za każdym razem, gdy zmieniany jest status expa, bez względu na lvl up lub jego brak w danej aktualizacji statusu expa. | 13.02.2025
> Wprowadzono zwiększanie klasycznych (int-owych) punktów doświadczenia na podstawie ExperienceBigNum, lecz z zabezpieczeniem do wartości 2147483647. | 13.02.2025
- Usunięto funkcję: checkLvlForReborn. | 13.02.2025
- Ogólne zmiany dotyczące wyświetlania klasycznych punktów doświadczenia do wartości 2147483647 w kliencie gry (nie wpływa to na mechanikę wartości bignumowych, to tylko zmiana kosmetyczna). | 13.02.2025
- Zaktualizowano odświeżanie paska doświadczenia. | 13.02.2025
DankoMod 1.13 | 14.02.2025
- Zmiany w funkcji: LuaActionDankoModIncreaseExperienceAndLvl:
> Wprowadzono zwiększenie HP/MP o +5 punktów na każdy awans w poziomie. Limit: 1.000.000.000. | 14.02.2025
> Wprowadzono zwiększenie RHP (Regen Health Points) o +5 punktów na każdy awans w poziomie. Wartość bignumowa powyżej limitu 2.147.483.647. | 14.02.2025
> Każdy level up regeneruje HP/MP/RHP do maksymalnej dostępnej wartości. | 14.02.2025
> Każdy level up generuje log wraz ze znacznikami HTML, z informacjami o: poziomie, dacie (sygnatura czasowa: data, godzina), wymaganiach levelowych, łącznym doświadczeniu, HP, MP, RHP. Logi automatycznie zapisywane są według ścieżki: txt/lvlup/[nazwa gracza].txt
- Zmieniono nazwę zmiennej: ShieldPointsMax -> RegenPointsMax. | 14.02.2025
- Zmieniono nazwę zmiennej: ShieldPoints -> RegenPoints. | 14.02.2025
- Zmiana działania komendy !exp: Informacje o dawnym systemie awansów w poziomie zostało zamienione na aktualny system oraz zawiera następujące dane: | 14.02.2025
> "Wymagane doświadczenie na kolejny poziom",
> "Łącznie zdobyte doświadczenie (bez uwzględnienia archiwizacji)",
> "Doświadczenie zarchiwizowane".
- Zmiana działania komendy !stats / !total: | 14.02.2025
> Wyświetlanie: HP, MP, RHP, poziomu, wymagania levelowe, czas online, mnożniki: serwerowy utrudniający/ułatwiający, podstawowy, tymczasowy.
- Nowa komenda: !transfer, która pozwala na transferowanie aktualnie łącznie posiadanego expa do archiwalnego expa. | 14.02.2025
DankoMod 1.14 | 14.02.2025
- Dodano zmienną bignumową: MnoznikDodatkowy.
- Dodano funkcję: LuaActionDankoModMnoznikZewnetrzny / doDankoModMnoznikZewnetrzny, która pozwala na transferowanie wartości po jednej cyfrze do Mnożnika Zewnętrznego.
- Przypisano do przedmiotu testowego (ID: 5107) funkcję doDankoModMnoznikZewnetrzny.
- Poprawieno działanie funkcji doDankoModMnoznikZewnetrzny - argument funkcji równy jest dopisywanej wartości do wybranego pliku tekstowego logującego zmiany i/lub zwiększanie wartości Mnożnika Zewnętrznego.
- Dodano funkcję: LuaActionDankoModTransferDoMnoznikaDodatkowego / doDankoModTransferDoMnoznikaDodatkowego. Funkcja pozwala na transfer maksymalnej wartości mnożnika równej "x100" z Mnożnika Dodatkowego do Mnożnika Tymczasowego. Jeśli Mnożnik Tymczasowy wynosi x100 lub gracz nie posiada odpowiedniej ilości Mnożnika Dodatkowego wówczas mikstura i/lub część Mnożnika Dodatkowego zostanie zmarnowane. Dokładna instrukcja jest wyświetlana w grze po każdym wykorzystaniu przedmiotu.
- Przypisano do przedmiotu / przedmiotu testowego (ID: 2328) funkcję doDankoModTransferDoMnoznikaDodatkowego.
- Mechanika zewnętrzna około-gameplayowa: Mnożnik Zewnętrzny może zostać przetransferowany z poziomu plików gry do atrybutu Mnożnika Dodatkowego znajdującego się pliku wybranej postaci, a ten może zostać transferowany bezpośrednio w grze do Mnożnika Tymczasowego. Jednak sam efektywny transfer nie może być większy niż x100. Drugi etap transferu jest już zabezpieczony po stronie silnika gry w funkcji LuaActionDankoModTransferDoMnoznikaDodatkowego.
DankoMod 1.15 | 15.02.2025
- Nowa funkcja: LuaActionDankoModAddMnoznikDodatkowy / doDankoModAddMnoznikDodatkowy, która pozwala na bezpośrednie zwiększanie Mnożnika Dodatkowego.
- Przypisany przedmiot testowy (ID: 5095) do funkcji doDankoModAddMnoznikDodatkowy.
- Poprawa nazwy funkcji: LuaActionDankoModTransferDoMnoznikaDodatkowego -> LuaActionDankoModTransferZmoznikaDodDoTemp.
- Aktualizacja funkcji checkFastMulTmp (zmiana na: aktualizacjaMnoznikPodstawowy). Funkcja redukowała w czasie w oparciu o ticki serwerowe Szybki Mnożnik Tymczasowy, który był pozostałością z Danko RPG Mod. Obecnie zaktualizowana funkcja wykonuje identyczne zadanie, ale względem aktualnego Mnożnika Podstawowego.
- Usunięto ciągłe wyświetlanie stanu Mnożnika Podstawowego po jego aktualizacji przez funkcję aktualizacjaMnoznikPodstawowy.
- Aktualizacja nieaktualnych wartości w pliku konfiguracyjnym serwera.
DankoMod 1.16 | 16-17.02.2025
- Nowa komenda !regen / !regeneration (funkcja: DankoModRegenHealth) bazująca na przerobionej, zaktualizowanej dawnej funkcji checkHealthAndConvActiveShield, która działała w oparciu o ticki. Od teraz, aby móc wykorzystać RHP (Regen Health Points) trzeba użyć w/w komendy oraz spełnić resztę warunków potrzebnych do pomyślnego zregenerowania zdrowia. Warunek pierwszy to potrzeba uleczenia HP (zdrowie aktualne jest mniejsze niż zdrowie maksymalne). Warunek drugi to odpowiednia ilość punktów regeneracji, aby móc dokonać leczenia.
- Usunięto funkcję checkHealthAndConvActiveShield.
- Zaktualizowano nazwę serwera w pliku konfiguracyjnym: Danko Mod -> DankoMod.
- Zmiana przedmiotu (ID: 5090):
+100000 do LvlTicksBigNum. Orange Exp Food ->
Mikstura Doswiadczenia. | 17.02.2025
- Zmiana przedmiotu (ID: 5091):
Power Potion ->
Mikstura Przyrostu. | 17.02.2025
- Zmiana przedmiotu (ID: 5092):
Level Adder Red Potion ->
Mikstura Przyrostu v2. | 17.02.2025
- Zmiana przedmiotu (ID: 5093):
Level Adder Blue Potion ->
Mikstura Uwolnienia. | 17.02.2025
- Zmiana przedmiotu (ID: 5094):
Omega Crystal ->
Mikstura Abstrakcji. | 17.02.2025
- Zmiana przedmiotu (ID: 5095):
Orange Potion ->
Mikstura Regeneracji. | 17.02.2025
- Zmiana przedmiotu (ID: 5096):
Power Potion v2 ->
Duza Mikstura Regeneracji. | 17.02.2025
- Zmiana przedmiotu (ID: 5097):
Power Potion v3 ->
Mikstura Regeneracji Kompletnej. | 17.02.2025
- Zmiana nazwy przedmiotu (ID: 5108):
Health Potion ->
Mikstura Zdrowia. | 17.02.2025
- Zmiana przedmiotu (ID: 5109):
Large Health Potion ->
Duza Mikstura Zdrowia. | 17.02.2025
- Zmiana nazwy przedmiotu (ID: 5110):
Mana Potion ->
Mikstura Many. | 17.02.2025
- Zmiana przedmiotu (ID: 5111):
Large Mana Potion ->
Duza Mikstura Many. | 17.02.2025
DankoMod 1.17 | 18.02.2025
- Zaktualizowano nazwę mikstury w wyświetlanych komunikatach dla wykorzystania przedmiotu Mikstura Przyrostu v2. | 18.02.2025
- Dodano funkcję: LuaActionDankoModAddMnoznikPodstawowy / doDankoModAddMnoznikPodstawowy, która pozwala na zwiększanie Mnożnika Podstawowego o wartość podaną w argumencie funkcji. | 18.02.2025
- Zmiana nazwy funkcji oraz nazewnictwa w komunikatach, w grze: LuaActionDankoModShieldRegeneration -> LuaActionDankoModRHPRegeneration, doDankoModShieldRegeneration -> doDankoModRHPRegeneration | 18.02.2025
- Nowa funkcja, która regeneruje wszystkie brakujące punkty regeneracji (Regen Health Points), wykorzystania do przedmiotu Mikstura Regeneracji Kompletnej: LuaActionDankoModRHPRegenerationFull / doDankoModRHPRegenerationFull | 18.02.2025
- Liczenie ilości wykorzystanych nowych mikstur: Dodano funkcje liczące ilość wykorzystanych przedmiotów oraz przypisano je do odpowiednich itemów. Dodano odpowiednie wartości bignumowe, które przechowują informacje o wykorzystanych przedmiotach. | 18.02.2025
Dodane wartości bignumowe:
AmountOf5090 = "0";
AmountOf5091 = "0";
AmountOf5092 = "0";
AmountOf5093 = "0";
AmountOf5094 = "0";
AmountOf5095 = "0";
AmountOf5096 = "0";
AmountOf5097 = "0";
AmountOf5108 = "0";
AmountOf5109 = "0";
AmountOf5110 = "0";
AmountOf5111 = "0";
Fragmenty testów aktualizacji nowych znaczników / wartości bignumowych przypisanych do postaci:
AmountOf5090="0" AmountOf5091="0" AmountOf5092="0" AmountOf5093="0" AmountOf5094="0" AmountOf5095="0" AmountOf5096="0" AmountOf5097="0" AmountOf5108="0" AmountOf5109="0" AmountOf5110="0" AmountOf5111="0"
AmountOf5090="1" AmountOf5091="1" AmountOf5092="1" AmountOf5093="1" AmountOf5094="1" AmountOf5095="1" AmountOf5096="1" AmountOf5097="1" AmountOf5108="2" AmountOf5109="1" AmountOf5110="1" AmountOf5111="0"
AmountOf5090="3" AmountOf5091="1" AmountOf5092="1" AmountOf5093="1" AmountOf5094="1" AmountOf5095="1" AmountOf5096="1" AmountOf5097="1" AmountOf5108="4" AmountOf5109="1" AmountOf5110="1" AmountOf5111="0"
AmountOf5090="3" AmountOf5091="1" AmountOf5092="1" AmountOf5093="1" AmountOf5094="1" AmountOf5095="1" AmountOf5096="1" AmountOf5097="1" AmountOf5108="4" AmountOf5109="1" AmountOf5110="1" AmountOf5111="0"
AmountOf5090="4" AmountOf5091="2" AmountOf5092="2" AmountOf5093="2" AmountOf5094="2" AmountOf5095="2" AmountOf5096="2" AmountOf5097="2" AmountOf5108="5" AmountOf5109="2" AmountOf5110="2" AmountOf5111="1"
- Zmiana wyświetlania odmiany nazewnictwa przedmiotów w liczbie mnogiej z angielskiej na bardziej ogólną. W praktyce prezentuje się to w następujący sposób: | 18.02.2025
Przed zmianą:

Po zmianie:

DankoMod 1.18 | 22.02.2025
- Naprawiono wizualne przepełnienie wymaganych punktów doświadczenia po awansie na kolejny poziom. | 22.02.2025
Przed zmianą (wersja 1.17):



Po zmianie (wersja 1.18):

- Dodano nową funkcję: LuaActionDankoModAddRegenHealthPointsMax (doDankoModAddRegenHealthPointsMax), która pozwala na zwiększenie maksymalnej ilości Regen Health Points (RHP) - punktów zdrowia regeneracji. | 22.02.2025
- Zmiana funkcjonalności przedmiotu (ID: 2669): Dawniej odpowiadał za leczenie HP, obecnie został przypisany do nowej funkcji: doDankoModAddRegenHealthPointsMax i po jego wykorzystaniu zwiększane jest maxRHP (Max Regen Health Points) o jeden punkt. | 22.02.2025
- Dodano liczenie wykorzystanych przedmiotów (ID: 2669). [luaActionAddNumberOfId2669 / doAddNumberOfId2669 / AmountOf2669] | 22.02.2025
- Nowy wygląd przedmiotów / zmiana nazw ryb (przypomnienie: nazwy w grze bez polskich znaków):
Ryba (ID: 2667),
Duza Ryba (ID: 2669),
[wędka] (ID: 2580). | 22.02.2025
- Usunięcie funkcjonalności przedmiotu:
Ryba (ID: 2667). | 22.02.2025
- Poprawiono kilka błędów składniowych języka XML w pliku actions.xml. | 22.02.2025
- Zmiany w systemie łowienia: Woda jaśniejsza pozwala na łowienie tylko ryb o standardowej wielkości, natomiast woda ciemniejsza pozwala na łowienie (obecnie) tylko ryb dużych. | 22.02.2025
- Zmiany w systemie łowienia: Maksymalny poziom łowienia to 200, po osiągnięciu takiej wartości, gracz dostaje wszystkie parametry w ramach wcześniej ustalonych reguł, które dostawał wcześniej, lecz wyjątkiem są tu podstawowe próby treningowe, a ich brak otrzymywania jest rozwiązaniem, które określa w/w limit. | 22.02.2025
- Zmiany w systemie łowienia: Otrzymywanie ryb małych bazuje na dawnym wzorze: | 22.02.2025
losowa_wartosc = math.random(1,(100 + poziom_umiejetnosci / 10))
- Zmiany w systemie łowienia: Szansa na pozyskanie dużej ryby wynosi 1:150. | 22.02.2025
- Zmiana / optymalizacja funkcji oraz zmiana nazwy: luaActionAddTotalCollectedFishes -> luaActionDankoModAddTotalCollectedDefaultFishes (AddTotalCollectedFishes -> doDankoModAddTotalCollectedDefaultFishes). | 22.02.2025
- Zmiana / optymalizacja funkcji oraz zmiana nazwy: luaActionAddAdditionalTries -> luaActionDankoModAddTotalFishingTries (AddAdditionalTries -> doDankoModAddTotalFishingTries). | 22.02.2025
- Zaktualizowano w/w zmiany nazw funkcji do najnowszej wersji systemu łowienia. | 22.02.2025
- [NPC] Dodano nową funkcję sprawdzającą bignumowy poziom postaci (NpcDankoModCheckLevelBigNum). | 22.02.2025
- Dodano czar obszarowy ofensywny, bazowy: exori novoc. Wymagania: Brak profesji, 1 poziom magiczny oraz 200 many na każde wykorzystanie czaru. Wzór obrażeń: poziom postaci * 1.000. Maksymalny poziom wyświetlający się w interfejsie klienta gry wynosi 65.535, i jest to ta sama zmienna, na bazie której jest mnożony DMG tego czaru, a więc na tej podstawie maksymalne możliwe obrażenia z tego czaru wynoszą: 65.535.000. Jednocześnie przy ów zmianie przypominam, iż realny poziom postaci jest bignumowy, a więc ograniczenia dotyczą jedynie interfejsu oraz obrażeń, gdyż są oparte o dawną int-ową 32-bitową zmienną poziomu (wcześniejsze ograniczenie pierwotnej wartości lvla do 65.535 to zabieg celowy, aby zniwelować ewentualne przepełnienia oraz zapewnić właściwe wyświetlanie wszystkich zmiennych w kliencie gry). | 22.02.2025
DankoMod 1.19 | 22.02.2025
- Nowa wartość bignumowa przypisana do postaci:. TotalHealthRegenBasedByRHP. | 22.02.2025
- Aktualizacja funkcji: DankoModRegenHealth: Dodano sumowanie nowej wartości TotalHealthRegenBasedByRHP, czyli łącznie wyleczone punktów zdrowia (HP) na podstawie wykorzystanych Punktów Zdrowia Regeneracji (RHP) po spełnieniu odpowiednich warunków użycia komendy !regen. | 22.02.2025
- Usunięto komendę !mnoznik (checkLvlTicksBigNum). | 22.02.2025
- Usunięto komendę !showadv (showMasterfulLevelAdvance). | 22.02.2025
- Usunięto komendę !mnozniki (checkPlayerMultipliers). | 22.02.2025
- Usunięto komendę !reborn (reborn). | 22.02.2025
- Optymalizacja funkcji: luaActionDoPlayerAddbankCoins, luaActionDoPlayerMulbankCoins. | 22.02.2025
- Usunięto funkcje: luaActionDoPlayerAddTotalHealth, luaActionDoPlayerAddLevel, luaActionPlAddLvlBasedTickBigNum, luaActionPlAddLvlBasedTickBNforMag, luaActionPlAddTickBigNum, luaActionPlAddFastMulTmp, luaActionPlAddTmpMulLvl, luaActionAddNumberOfPowerPotion, luaActionAddNumberOfHealthPotion, luaActionAddNumberOfLargeHealthPotion, luaActionAddNumberOfManaPotion, luaActionAddNumberOfLargeManaPotion, luaActionAddNumberOfShieldPotion, luaActionAddNumberOfLargeShieldPotion, luaActionAddNumberOfUltimatePotionv1, luaActionAddNumberOfUltimatePotionv2, LuaActionDankoModIncreaseHealth oraz LuaActionDankoModIncreaseFastExp. | 22.02.2025
- Usunięto funkcje: luaCheckTotalReborn, luaCheckMasterfulReborn, luaCheckTotalLevel, luaAddHealth, luaMinusHealth, luaAddMana, luaAddBankCoins, luaAddTotalHealth, luaMinusTotalHealth, luaAddTotalMana, luaMinusTotalMana, luaAddNpcLvlTicksBigNum, luaNpcAddBaseMulBasedOnReborn, luaAddMasterfulReborn, luaNpcAddCoinsBasedOnPoints, luaNpcAddAlternativeReborn, luaNpcAddEasyValue, luaNpcDankoModConvertExpToMasteryExp, checkLvlFoodTicksBigNum, checkHealth, checkMana, checkMaximumActiveReborn. | 22.02.2025
DankoMod 1.20 | 24.02.2025
- Nowa wartość bignumowa przypisana do postaci: MnoznikPorazek. | 24.02.2025
- Przebudowa funkcji umierania postaci: Po porażce, Mnożnik Porażek gracza zwiększa się o ustaloną wartość w pliku konfiguracyjnym serwera. Im większy ten mnożnik, tym trudniejsze zdobywanie kolejnych poziomów. Gracz nie traci punktów doświadczenia, umiejętności, etc, jedynie rośnie dodatkowa w/w trudność. |24.02.2025
- Z uwagi na w/w utrudnienie: Obecny zaktualizowany wzór wymagań awansu na kolejny poziom wygląda w następujący sposób: | 24.02.2025
[Poziom postaci] * [Mnożnik serwerowy utrudniający] * [losowa wartość z zakresu od 100 do 150] * [Mnożnik Porażek]
Wykorzystane grafiki / etc. w projekcie DankoMod
Outfity w snapshotach / inne wykorzystane grafiki w samej grze:
Źródła ogólne:
OpenTibia Sprite Pack (GitHub)
OpenTibia Sprite Pack (Forum Otland)
Wizualne, dynamiczne dopasowanie pasków HP/MP w snapshotach przy użyciu (archiwum.blogint.pl, sekcja Danko RPG [Mod] / DankoMod):
Bootstrap
Grafiki (sprite'y) w pełni autorskie: Mikstury: Doświadczenia Przyrostu, Przyrostu v2, Życia, Zdrowia, Duża Życia, Duża Zdrowia, Regeneracji, Duża Regeneracji, Regeneracji Kompletnej, Uwolnienia, Abstrakcji, klejnoty v1-v10. Looktype / outfity potworów: [L02] Istota, [L03] Atotsi, [L04] Fioletowy Byt, [L05] Mroczny Byt, [L06] Istota Doswiadczenia, [L06] Istota Przyrostu, [L07] Istota Mroku, [L08] Obronca Wiezy, [L09] Obronca Wiezy oraz inne, których nie wymieniono na tej liście. Reszta sprite'ów potworów z wykorzystaniem zasobów OpenTibia Sprite Pack.