Incremental Crystals: 1e94 193 647 – 1 713 840 483 855 836 #2
Prawdopodobnie wypadałoby informację na temat zrozumienia używanej notacji w grze zawrzeć już w pierwszym artykule tej serii blogowej, jednak nie będę tego już zmieniał i opiszę to tutaj. Wartość po “e” oznacza wykładnik potęgowy. Dla przykładu 1e100 jest równe w przybliżeniu ~10^100. W notacji z górnym indeksem wyglądałoby to w ten sposób: 10100. Aby rozpisać 10^100 do całkowitej liczby bez zapisu z notacją wykładniczą należy po cyfrze “1” wstawić jeszcze 100 cyfr. A więc np. Wartość 1e1 000 to liczba, która ma 1 001 cyfr (jedna "1" i 1 000 zer).
Część progresu po przekroczeniu wartości z końca poprzedniego artykułu publikowałem na moim kanale na Youtube.
19.12.2020:
[Zapis Live #60] Incremental Crystals #1 + rozważanie notacji w Incremental Unlimited.
23.12.2020:
Incremental Crystals v0.1.5 Dodany mnożnik Tier 2 | 1e1 675 417 045 kryształów #2.
W wersji gry v0.1.5 dodałem "Mnożnik Tier 2". Tier 2 działa na podobnej zasadzie jak w przypadku Mnożnika Podstawowego, ale wartość bazowa jest przyznawana +100 / s. Sprawia to, że w bardzo krótkim czasie wykładnicza przyrostowość jeszcze bardziej przyspiesza.
Z końcowej wartości w w/w odcinku (1e1 675 417 045 kryształów) przeszedłem w około 2 dni do wartości 1e1 732 448 717 744 kryształów.
Screen z 25.12.2020:
Jak widać na powyższym screenie udział ręcznie zdobytego pierwszego mnożnika jest obecnie bardzo niewielki w porównaniu z Mnożnikiem Tieru 2. Postanowiłem poczynić pewne zmiany w tym kierunku, tak aby Mnożnik Podstawowy znowu zyskał bardziej na wartości jeśli chodzi o łączny przyrost. Wpadłem na pomysł dodania kolejnego mnożnika, który będzie bezpośrednio związany z Mnożnikiem Podstawowym.
Mnożnik Tier 3 - Bazuje na Mnożniku Podstawowym w tym sensie, że łączna wartość Mnożnika Podstawowego jest dodawana co sekundę do łącznej wartości Mnożnika Tieru 3, a wartość z trzeciego Tieru jest dodawana również co sekundę do łącznej ilości kryształów. Oczywiście z przekształceniami znanymi z poprzednich struktur, a więc finalnie wszystko jest “konwertowane” wizualnie do kolejnych wykładników potęgowych.
Zastanawiałem się co zrobić z Tierem #2, a więc najprawdopodobniej zostanie przynajmniej tymczasowo dezaktywowany, ale sam mnożnik nadal będzie mógł wzrastać.
Tak prezentują się omawiane zmiany na wersji testowej gry v0.1.6 beta w formie przykładowego screena, ponieważ zmiany te nie są jeszcze wprowadzone do oficjalnego zapisu gry / oficjalnej rozgrywki:
Po wprowadzeniu zmian do oficjalnej rozgrywki, ogólny przyrost kolejnych wykładników potęgowych zwiększy się jeszcze bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Przy czym będzie to w najbliższym czasie prawdopodobnie ostatnia aktualizacja, która tak znacząco wpłynie na ogólny przyrost.
25.12.2020, ~10:15:
Wersja gry 0.1.7: Oprócz zmian z wersji v0.1.6 beta, dodałem również prosty czas gry oraz zmieniłem kolor czcionki Mnożnika Tieru 2, tak aby informacja o dezaktywacji była wyraźnie widoczna również na warstwie stylowania.
30.12.2020:
W dniu 27.12.2020 opublikowałem kolejny odcinek w formie zapisu z live na Youtube:
Incremental Crystals 0.1.7 #3: 1e495 591 038 062 181+ kryształów [Zapis live #61].
W odcinku "Incremental Crystals 0.1.7 #3: 1e495 591 038 062 181+ kryształów [Zapis live #61]" rozpocząłem od wartości 1e496 500 408 884 471 kryształów, a skończyłem stream na wartości 1e504 933 640 495 028 kryształów.
Trzeci odcinek serii na Youtube dotyczył m.in. planów ewentualnego, dalszego rozwoju gry. W przyszłości możliwe, że czas gry będzie przedstawiany w lepszy sposób, powstaną mnożniki na podstawie czasu gry i zostaną dodane boostery, czyli tymczasowe (dla danej sesji) przyspieszenie danych mnożników.
Najnowszy screen z gry (30.12.2020):
Jak widać obecnie główny przyrost zawdzięczam Mnożnikowi Tieru 3. Tier 2 jest cały czas zdezaktywowany, prawdopodobnie zmieni się to w ewentualnie kolejnej aktualizacji gry.
Na screenie widać 1e1 713 840 483 855 836 kryształów. Jako dodatkową ciekawostkę wspomnę tu o możliwym zapisie z piętrowym wykładnikiem (wykładnik wykładnika potęgowego, ale wciąż bez indeksu górnego). Wartość ta wynosi w bardzo dużym przybliżeniu ~e1.7e15. I w jeszcze większym przybliżeniu: ~ee15.
Osiągnięcie podstawowe: #1 713 840 483 (zdobyte 30.12.2020).
W końcu przygotowałem wizualną prezentację osiągnięć, która jest responsywna. Zatem nie będą to “statyczne” screeny tylko wbudowany element strony, który będzie wyświetlał się w różnych wariantach w zależności od urządzenia na którym czytany będzie artykuł, czy też w zależności od wymiarów okna przeglądarki. Stylowanie osiągnięć zostało wykonane na podstawie boxów przekierowujących m.in. do artykułów na blogu.
Osiągnięcie podstawowe #1 713 840 483
Zdobyto: 1e1 713 840 483 000 000 kryształów.
Osiągnięcie przyznane: 30.12.2020.
Autor: Ynfi (Danys)
Data rozpoczęcia tworzenia artykułu: ~25.12.2020.
Data publikacji: 30.12.2020.
Rozpoczęcie serii: 19.12.2020.
Ostatnia aktualizacja: 30.12.2020.