Incremental Crystals: Od 1e1 713 840 483 855 837 do 1e61 336 328 231 203 200 kryształów #3
Od ostatniej części tej serii blogowej w grze Incremental Crystals wiele się zmieniło. Nie tylko jeśli chodzi o sam progres, ale gra została również wzbogacona o kilka kolejnych aktualizacji.
Między rozpoczęciem tworzenia tego artykułu, a częścią #2 serii, na moim kanale youtubowym opublikowałem kolejny materiał audiowizualny z gry: Incremental Crystals 0.1.7 #4: 1e2 837 489 000 755 529 kryształów Mnożnik podstawowy: x60 000 .
W powyższym materiale ukazana została wersja 0.1.7 gry. Zdecydowanie więcej "treści" zostało dodane w wersjach wyższych.
W wersji 0.1.8 beta: Dodałem przelicznik czasu gry, dzięki czemu sekundy są automatycznie przeliczane na bardziej łatwe do wyobrażenia jednostki czasu. Czas w samych sekundach również jest wyświetlany, podobnie jak wcześniej.
0.1.9 beta: Usunąłem kilka niepotrzebnych / nieaktualnych fragmentów kodu. Głównie były to elementy testowe, zakomentowane. Został przywrócony Mnożnik Tieru 2, ale przeliczanie tego mnożnika zostało zmienione w taki sposób, że bazuje on na łącznym czasie gry wyrażonym w sekundach. Nie jest to odrębna wartość bazowa, tak jak to było zaprogramowane wcześniej. Korzyść z tego jest taka, że nie muszę za każdym razem przy ręcznym wczytywaniu zapisu gry, podmieniać tej wartości, gdyż jest ona przeliczana automatycznie na podstawie innej zmiennej. Dokładnie na podstawie czasu gry, a dopiero na końcu jest jeszcze mnożona razy stałą równą 100.
0.1.10: Nie jestem w tym momencie pewien, czy na pewno wszystkie zmiany od tego momentu będą w odpowiedniej kolejności jeśli chodzi o ich opisywanie w zależności od wersjonowania gry, ponieważ prawdopodobnie, ale nie na 100% w wersji 0.1.10 zostało wprowadzone wyświetlanie wzorów w bardziej przejrzysty sposób. Problem polega na tym, że nie mam teraz dokładnych danych, czy nie było jeszcze jakiejś (np. pod-wersji beta) pomiędzy 0.1.9 beta, a 0.1.10 .
Oprócz zmian w grze oraz zauważalnej różnicy w progresie wprowadziłem kilka dodatkowych elementów do strony, dzięki którym będę mógł wyświetlać interfejs gry bezpośrednio na blogu, bez konieczności robienia screenów. Plusy tej metody są dwa: Mniejsze wykorzystanie pamięci oraz dodatkowa responsywność na kolejnych ukazywanych elementach, której nie byłbym w stanie osiągniąć poprzez screeny.
Zmienione zostało również stylowanie kolejnych osiągnięć. Kolorystyka odpowiada teraz bezpośrednio grze oraz czcionka również jest taka sama jak w Incremental Crystals.
Pora na kwestię związaną z archiwizacją wcześniejszej wersji Mnożnika Tieru 2.
Tak mniej więcej prezentował się ten mnożnik, prawdopodobnie zaraz po zakończeniu funkcjonowania jeszcze w statusie dezaktywacji, gdy ów wartość nie była doliczana do łącznej wartości kryształów. Wersja archiwalna jest w miarę dobrym odwzorowaniem tego jak ten mnożnik wyglądał, ale z pewnością nie idealnym.
Mnożnik - Tier 2 (* 10^(Mnożnik Tier 2) )
Podstawa wartości mnożnika): x93167800
Jeszcze dodatkowa wersja z dołączeniem separatora w formie spacji co trzy cyfry.
Mnożnik - Tier 2 (* 10^(Mnożnik Tier 2) )
Podstawa wartości mnożnika): x93 167 800
Stan gry: 19.01.2021, ~14:27:
1e61336328231203200
Mnożnik - Tier 3
Wzór wartości bazowej: +Mnożnik podstawowy / s
Wzór mnożnika końcowego: * 10Mnożnik Tier 3
Przyznawana wartość: * 1098864537060
Podstawa wartości mnożnika): x98864537060
Mnożnik - Tier 2
Wzór wartości bazowej: Czas gry * 100
Wzór mnożnika końcowego: * 10Mnożnik Tier 2
Przyznawana wartość: * 10144123300
Podstawa wartości mnożnika): x144123300
Mnożnik - Tier 1
Wzór: * 10Mnożnik podstawowy
Przyznawana wartość: * 1090835
Mnożnik podstawowy: x90835
Zwiększ mnożnik podstawowy:
Czas gry (uruchomiona gra od 25.12.2020): 16 dni 16 godzin 20 minut 34 sekund (1441234 s)
Małe podsumowanie z uwzględnieniem separatorów w formie spacji co trzy cyfry oraz indeksami górnymi dla wszystkich wartości zapisanych w notacji wykładniczej:
Kryształy: 1061 336 328 231 203 200
Mnożnik Tieru 3: * 1098 864 537 060
Mnożnik Tieru 2: * 10144 123 300
Mnożnik Tieru 1: 1090 835
Osiągnięcia podstawowe:
Osiągnięcie podstawowe #61 336 328 231
Zdobyto: 1e61 336 328 231 000 000 kryształów.
Osiągnięcie przyznane: 19.01.2021.
Osiągnięcia zaawansowane jeszcze nie są wprowadzone do serii. Dokładnie nie wiem na ten moment, na jakiej zasadzie będą one zrealizowane.
Autor: Ynfi (Danys)
Data rozpoczęcia tworzenia artykułu: 19.01.2021.
Data publikacji: 19.01.2021.
Rozpoczęcie serii: 19.12.2020.
Ostatnia aktualizacja tego artykułu: 22.01.2021.